Données de base
- Carrosserie
- Break
- État
- Voiture d'occasion
- Transmission
- 4x4
- Sièges
- 5
- Portes
- 5
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 248.900 km
- Année
- 05/2008
- Carnet d'entretien
- Oui
- Véhicule non fumeur
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance kW (CH)
- 206 kW (280 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Vitesses
- 6
- Cylindres
- 6
Consommation en énergie
- Classe d'émission
- Euro 4
- Carburant
- Essence
Equipement
- Confort
- Accoudoir
- Capteurs d'aide au stationnement arrière
- Détecteur de pluie
- Radar de recul
- Régulateur de vitesse
- Rétroviseurs latéraux électriques
- Sellerie cuir
- Siège à réglage lombaire
- Sièges arrières 1/3 - 2/3
- Sièges chauffants
- Sièges électriques
- Toit ouvrant
- Volant multifonctions
- Divertissement / Médias
- Ordinateur de bord
- Radio
- Soundsystem
- Sécurité
- ABS
- Airbag avant
- Airbag conducteur
- Airbag passager
- Airbags latéraux
- Anti-démarrage
- Anti-patinage
- ESP
- Isofix
- Limiteur de vitesse
- Phares au Xénon
- Phares directionnels
- Système de contrôle de la pression pneus
- Verrouillage centralisé
- Verrouillage centralisé avec télécommande
- Autres
- Jantes alliage (18")
- Pneus été
- Rétroviseur intérieur anti-éblouissement automatique
- Sièges sport
- Suspension sport
- Système de nettoyage des phares
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Noir
- Type de peinture
- Métallisé
- La couleur de l'intérieur
- Noir
- Garniture
- Cuir
Description
I'm selling my 2008 SAAB 9-3 Turbo X. This is a limited edition of 2,000 units, offered here in a rare configuration: Sportcombi, 6-speed manual transmission and original Hirsch Performance tuning.
It boosts the power output to 300 hp, along with an intercooler and a specific Hirsch airbox, all with the proper Hirsch certificate.
It has all the attributes associated with this limited edition, along with other options:
- 18-inch TX specific wheels
- Leather interior
- Xenon directional lights
- Electric sunroof
- Electrically adjustable seats
I have a full service history, and numerous repairs have been carried out by SAAB specialist since then, including:
- Rear shock absorbers at 185,000 km
- Coil packs and spark plugs at 214,000 km and 245,000 km
- Clutch at 220,000 km
- Fuel pump at 225,000 km
- Transfer case at 228,000 km
- Haldex service at 228,000 km
- 4x Michelin Pilot Sport 5 tires at 237,000 km
- Flywheel at 240,000 km
- Cylinder head and timing belt overhaul at 240 000 km
- lambda sensor at 244 000 km
It is mounted with a stainless steel midpipe for a little more punch in the exhaust note (but I'm providing the original midpipe).
It's obviously not brand new in terms of appearance due to its age and mileage, but it runs well mechanically and chassis-wise. The only minor issue is a fiddly fuel gauge which I haven't found the cause but nothing major on daily basis.
I would be happy for it to continue its life with an enthusiast, as it still has a lot of driving pleasure to offer!
Vendeur
Particuliers- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.